V Alqvimia jsme vždy věřili v uplatňování a prospěšnost nové hospodářské koncepce, humánní ekonomiky. Tento koncept spočívá ve vytváření zisku pomocí postupů řízených etickými a morálními hodnotami, jako je spravedlnost, rovnost, fair trade, soucit, spolupráce, hledání vzájemného prospěchu a sociální blaho. Jde o vizi spravedlivější a humánnější ekonomiky, která respektuje lidskou důstojnost, ekonomiky ve službách člověka, protože pravé bohatství, je to, které roste, pokud je sdíleno.
Základy této nové ekonomiky jsou založeny na uplatňování sociální, ekonomické a lidské odpovědnosti společností a síly spotřebitele dosáhnout spravedlivějšího světa. Proto podporujeme Hnutí uvědomělých spotřebitelů. Dnešní spotřebitel má tu nejúčinnější zbraň v boji za lepší svět: moc volby. Na dnešním trhu je dostupných mnoho značek jakéhokoli zboží, a každá z nich představuje ty nejrůznější hodnoty. Spotřebitel má právo svou volbou podpořit některé z nich, a tím změnit nejen své návyky a způsob života, ale i rozhodnout, jaký v budoucnu náš svět bude.